BLOKOWANIE BANKOWOŚCI

Ataki typu Voice Phishing – to warto wiedzieć !

Data

Szanowni Klienci?

W ostatnim czasie zanotowano próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod numer Infolinii Banku BPS.
Działanie to identyfikowane jest jako Voice Phishing.

Nieustannie przypominamy i informujemy o zasadach bezpieczeństwa.

Zasady bezpieczeństwa dla klienta:

  • Infolinia Banku nie wykonuje połączeń wychodzących z numeru 801 321 456;
  • Infolinia Banku BPS obsługuje klientów banków spółdzielczych tylko w zakresie kart płatniczych;
  • Pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo w Banku nigdy nie kontaktują się bezpośrednio z klientami;
  • Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowe lub trzy cyfrowego kodu  z karty CVV;
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych;
  • Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy;
  • Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych;
  • Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje;
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwonić na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie;

Inne
aktualności