Firmy i instytucje
Sprawdź ofertę specjalnie przygotowaną dla firm i instytucji
KREDYTY W RACHUNKU BIEŻĄCYM
KREDYT OBROTOWY
KREDYT INWESTYCYJNY
GWARANCJE BANKOWE
Gwarancja bankowa to zobowiązanie Banku do zapłacenia Beneficjentowi określonej w gwarancji kwoty w przypadku, gdyby Zleceniodawca gwarancji nie wywiązał się w wyznaczonym terminie ze swojego zobowiązania.
Najczęściej stosowane gwarancje bankowe to:
- gwarancja bankowa wadialna (przetargowa) – udzielana w celu zabezpieczenia roszczeń organizatora przetargu, przysługujących mu do uczestnika przetargu w przypadku, gdy uczestnik po wygraniu przetargu, odmówi podpisania umowy, w sprawie zamówienia publicznego, na warunkach określonych w ofercie lub zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie uczestnika.
- gwarancja bankowa należytego wykonania umowy jest pisemnym zobowiązaniem Banku do zapłaty Beneficjentowi określonej w gwarancji kwoty, na wypadek niewykonania, bądź nienależytego wykonania kontraktu handlowego przez podmiot, na zlecenie którego gwarancja została wystawiona.
GWARANCJE BGK
Gwarancje KFG
We współpracy z Bankiem BPS S.A. na podstawie zawartej z Bankiem Gospodarstwa Krajowego umowy portfelowej linii gwarancyjnej de minimis w ramach Krajowego Funduszu Gwarancyjnego, mamy możliwość udzielania przedsiębiorcom kredytów obrotowych oraz inwestycyjnych zabezpieczonych gwarancjami KFG.
Zmiany zasad obejmowania kredytów gwarancjami KFG przygotowane w celu zmniejszenia skutków pandemii COVID-19 i agresji Rosji na Ukrainę z pakietu pomocowego BGK, które obowiązują do 30 czerwca 2023r. to:
- zwiększony zakres gwarancji do 80 proc. kwoty kredytu,
- brak pobierania prowizji należnej do zapłaty w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 30 czerwca 2023r.,
- maksymalny okres gwarancji do 75 miesięcy dla kredytu obrotowego,
- maksymalny okres gwarancji do 120 miesięcy dla kredytu inwestycyjnego,
- maksymalna kwota gwarancji 1,5 mln EUR dla gwarancji do 5 lat i 750 tys. EUR dla gwarancji powyżej 5 lat (jeżeli nie zostaną przekroczone maksymalne pułapy pomocy de minimis).
W imieniu Banku Gospodarstwa Krajowego informujemy, że w związku z ograniczaniem negatywnych skutków pandemii COVID-19 dla funkcjonowania MŚP, że stawka opłaty prowizyjnej należna do zapłaty za okres roczny gwarancji KFG (w ramach portfelowej linii gwarancyjnej) w terminie od 1 stycznia 2021 r. do 30 czerwca 2023 r. wynosi 0 proc.
Wszystkie informacje na temat gwarancji znajdziesz na stronie internetowej BGK www.bgk.pl
Zapraszamy również do odwiedzenia Oddziałów Morąsko-Zalewskiego Banku Spółdzielczego.
INTERNET BANKING DLA FIRM
Bez wychodzenia z domu możesz zarządzać środkami finansowymi Twojej Firmy poprzez Internet Banking – internetowy dostęp do konta firmowego .
Dla optymalizacji obsługi Internet Bankingu istnieje możliwość uruchomienia usługi w wariantach autoryzacji:
– jedno- lub wieloosobowej ;
– za pomocą karty mikroprocesorowej, kodów SMS lub za pomocą autoryzacji mobilnej (poprzez Aplikację mobilną).
APLIKACJA MOBILNA
Aplikacja mobilna Nasz Bank umożliwia obsługę rachunków bankowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych typu smartfon, tablet. Pozwala na kontrolę Twoich finansów w dowolnym miejscu i czasie. Aby korzystać z Aplikacji mobilnej musisz posiadać dostęp do bankowości internetowej (własny indywidualny identyfikator i hasło) oraz włączoną w banku usługę Aplikacji mobilnej.
DZIĘKI APLIKACJI MOBILNEJ NASZ BANK ZYSKUJESZ:
- MOBILNOŚĆ - Aplikacja mobilna dostosowana jest do urządzeń przenośnych: smartfony, tablety
- DOSTĘPNOŚĆ usług banku z przenośnych urządzeń np. smartfonu, tabletu 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę bez względu na miejsce i czas
- WYGODĘ - wygodna kontrola środków na rachunkach
- SATYSFAKCJĘ korzystania z usług banku
Pobierz aplikację mobilną na swoje urządzenie z systemem Android lub iOS
PRZYDATNE INFORMACJE
SMS BANKING
Za pośrednictwem usługi SMS Banking, możesz otrzymywać na Twój krajowy numer telefonu automatyczne powiadomienia SMS po zdarzeniu na rachunku Twojej Firmy (np. zmiana salda rachunku).
Usługa SMS Banking działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
PRZYDATNE INFORMACJE
PŁATNOŚCI MASOWE
Usługa Identyfikacji Przychodzących Płatności Masowych ( zwana Usługa IPPM )jest specyficzną usługą rozliczeniową, oferowaną przez Morąsko-Zalewski Bank Spółdzielczy skierowaną do klientów Banku, którzy obsługują znaczną ilość płatników.
Zasada funkcjonowania usługi:
Rozwiązanie polega na przyporządkowaniu przez posiadacza rachunku (rachunku bieżącego w BS) każdemu swojemu płatnikowi indywidualnego „wirtualnego” rachunku w formacie NRB (zawierającego identyfikator płatnika). Poszczególne numery rachunków należy przekazać właściwym płatnikom aby na nie kierowane były środki, wpłaty, przelewy itp.
W momencie wpływu środków na rachunek „wirtualny” posiadacza, zamieniany jest automatycznie na właściwy numer rachunku bieżącego Klienta na którym zostają zaksięgowane środki.
Informacje o otrzymanych środkach, zawierające identyfikatory płatników są zapisywane w pliku w sposób, który umożliwia ich wczytanie do systemu finansowo-księgowego i automatyczne rozksięgowanie na indywidualne konta płatników.
Warunkiem świadczenia przez bank Usługi IPPM jest posiadanie:
- rachunku rozliczeniowego (bieżącego, pomocniczego) w Morąsko-Zalewskim Banku Spółdzielczym ,
- dostępu do bankowości elektronicznej do tego rachunku,
- zawarcie Umowy o korzystanie z usługi IPPM.
Usługa płatności masowych skierowana jest w szczególności do:
- urzędów miast i gmin
- zarządców wspólnot mieszkaniowych
- administratorów spółdzielni
- firm zajmujących się usługami komunalnymi
- szkół i jednostek budżetowych
- przedsiębiorstw z dużą ilością płatności przychodzących